BMW i8 z 2020 roku - bawarski supercar - test samochodu

Kategoria: Testy samochodów

Hybrydowe samochody sportowe zdobywają coraz większą popularność. BMW i8 to auto, które stawia przede wszystkim na sportowy wygląd. Debiutancka wersja z 2020 roku imponuje designem, niezależnie czy w wersji coupe, czy jako kabriolet. Mimo iż elektryczny silnik BMW i8 zapewnia o wiele więcej mocy niż większość hybryd, to i tak trudno będzie spotkać to auto na torze. Szybciej zobaczymy je pod ekskluzywną restauracją. Świetne właściwości jezdne i wygodne przednie fotele sprawiają, że BMW i8 z 2020 roku to użyteczny samochód na co dzień. Minusy: ograniczona przestrzeń wewnątrz auta oraz słaby dostęp do kabiny. Czy więc BMW i8 może być autem do codziennej jazdy?

bmw i8 test samochodu

Co nowego w BMW i8 z 2020 roku?

Po delikatnym liftingu w 2019 roku, obejmującym ulepszenie akumulatorów oraz wprowadzenie wersji roadster, w 2020 roku BMW i8 pozostaje niezmienione.

BMW i8 - co to za auto?

BMW i8 to futurystycznie wyglądający supercar, który udowadnia, że samochody przyjazne środowisku nie muszą być nudne. Mocny, turbodoładowany silnik benzynowy i zaawansowany technicznie “elektryk” współpracują ze sobą, zapewniając fantastyczne osiągi. Stylistyka BMW i8 zapewnia natomiast pełen pożądania wzrok przechodniów.

bmw i8 test samochodu

 

BMW i8 po raz pierwszy trafiło do sprzedaży w 2014 roku. W 2018 otrzymało natomiast mocniejszy silnik elektryczny o zwiększonym zasięgu. Design zmienił się nieznacznie, aczkolwiek auto nadal wygląda równie nowocześnie co Honda NSX i Audi R8 zaprezentowane zaledwie rok temu. Na uwagę zwracają przede wszystkim uchylane do góry drzwi.

bmw i8 test samochodu

Silnik, skrzynia biegów i osiągi BMW i8

W BMW i8 zastosowano trzy silniki - spalinowy i dwa elektryczne. Turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra współpracuje z bateriami o pojemności 11,6 kWh, oferując łącznie 369 koni mechanicznych napędzających wszystkie cztery koła. To sporo, ale inne sportowe hybrydy oferują jeszcze więcej. BMW i8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Bolączką dla niektórych może być zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wolelibyśmy, by był sztywniejszy, bardziej precyzyjny i miał bardziej sportowy charakter, jak na BMW przystało. Jazda BMW i8 jest bardziej cywilizowana, niż mogłoby się wydawać. Nierówności na drodze są odczuwalne, ale nie tak jak w większości sportowych aut.

Spalanie i zasięg silnika elektrycznego BMW i8

W trybie tylko elektrycznym auto może poruszać się z prędkością do 120 km/h. Maksymalny zasięg, jaki można przejechać na “elektryku” to 37 km. Może się to wydawać niewiele, lecz do miasta wystarczy. Plusem jest napewno szybkie ładowanie - akumulator można naładować, podłączając się do zwykłego gniazdka elektrycznego. W 2 godziny naładujemy akumulator do 80%. Podczas jazdy wykorzystywana jest także energia odzyskana z hamowania i zjeżdżania ze wzniesień. 

bmw i8 test samochodu

Wnętrze, komfort i ergonomia

Mimo iż i8 bardziej skupia się na designie niż na praktyczności, to pasażerowie z przodu nie mają na co narzekać. Auto ma cztery miejsca w wersji coupe lub dwa w roadsterze. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje podgrzewane elektryczne fotele i elementy skórzane. Schładzane siedzenia, regulowana elektrycznie kierownica i oparcia lędźwiowe fotela pasażera nie są dostępne - nawet jako opcja.

bmw i8 test samochodu

Jak można było się spodziewać, i8 ma znikomą ilość miejsca na bagaż i minimalną przestrzeń na drobiazgi. Tylna przestrzeń ładunkowa i8 jest długa, ale płytka. W przeciwieństwie do niektórych samochodów sportowych, BMW nie ma miejsca w bagażniku przednim.

Rozrywka i łączność

System multimedialny BMW i8 powinien być znany właścicielom innych modeli BMW. System jest dosyć intuicyjny. Obsługuje się go poprzez wyświetlacz dotykowy o przekątnej 8,8 cala, umieszczony w desce rozdzielczej. W standardzie otrzymujemy funkcję Apple CarPlay, niestety opcja Android Auto nie jest dostępna nawet w opcji.

bmw i8 test samochodu

Bezpieczeństwo BMW i8

BMW i8 z 2020 roku nie przeszło jeszcze Crash Testów. Jest wyposażone w standardowe technologie wspomagania kierowcy, lecz nie ma niektórych asystentów, np. monitorowania martwego pola, ani adaptacyjnego tempomatu. Wśród obecnych funkcji można wymienić automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed kolizją oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Podsumowanie

BMW i8 to bardzo dobre auto do sportowej jazdy. Hybryda zaskakuje na plus komfortem. Odstrasza nieco cena, która zaczyna się od 615 tys. zł.

Jeśli jesteś maniakiem szybkiej jazdy, sprawdź naszą ofertę jazdy po torze.


Komentarze

Blog

10 zaskakujących faktów o torze Nürburgring
Wszystko, co musisz wiedzieć o AdBlue - co to jest, do czego służy i jak działa?
Kupujesz używany sportowy samochód do 50 tys. zł? Zobacz nasze propozycje

Ranking Samochodów

KTM X-BOW
295 KM
Lamborghini Gallardo
315 KM
Ferrari F430
315 KM

Kontakt

Aby poszukiwania prezentu były jeszcze lepsze, używamy ciasteczek (ang. cookies) w celach statystycznych i marketingowych. Przeczytaj więcej w Polityce Prywatności