Ciekawostki o Lambo :)
Kategoria: Historia motoryzacji
- 01 mar 2019Fakty, których nie wiesz o Lamborghini.
Firma została założona w 1963 roku przez Ferruccio Lamborghini. Jedynym miejscem na świecie, w którym Lamborghini nie będzie rzadkim widokiem, jest Sant'Agata Bolognese, niewielki oddział administracyjny, 32 km od Bolonii. To miejsce jest domem dla Lamborghini, włoskiego producenta samochodów sportowych.
Po drugiej wojnie światowej Lamborghini założył firmę produkującą traktory ze zrekonfigurowanych nadwyżkowych maszyn wojskowych w pobliżu Bolonii we Włoszech. Później rozszerzył się na inne przedsięwzięcia, w tym produkcję systemów klimatyzacji i ogrzewania i wzbogacił się. Sukces Lamborghini umożliwił mu zakup wielu luksusowych samochodów sportowych, w tym Ferrari, uważanego za jeden z najlepszych samochodów tamtych czasów. Po doświadczeniu trudności mechanicznych ze swoim Ferrari, Lamborghini zdecydował się założyć własną firmę sportową, nawet zatrudniając byłego topowego inżyniera Ferrari. Automobili Lamborghini został oficjalnie założony w 1963 roku w Sant'Agata Bolognese we Włoszech, a w tym samym roku zadebiutował pierwszym samochodem, Lamborghini 350 GTV, dwumiejscowym coupe z silnikiem V12. W 2008 roku firma wyprodukowała rekordową liczbę 2430 pojazdów. Z tego prawie 1800 było najlepiej sprzedającym się samochodem, Gallardo, a nieco ponad 630 z nich to flagowy model-Murcielago. Murcielago może sie rozpędzić od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Ma prędkość maksymalną 340 km/h. Lamborghini ma na szczycie Murcielago nową wersję, Murcielago SV. SV, czyli "Super Veloce", co oznacza "superszybki". Kosztuje 300 000 euro.
Cały samochód jest wykonany z włókna węglowego, z wyjątkiem stalowego dachu i drzwi. Założyciel, Ferruccio Lamborghini, lubił Ferrari, ale uważał je za zbyt hałaśliwe do regularnego użytku. Kiedyś Lamborghini zorientował się, że sprzęgło jego Ferrari zostało złamane i okazało się, że jest to ten sam sprzęg, którego używa w swoich ciągnikach. Kiedy skontaktował się z Ferrari w sprawie wymiany, firma powiedziała mu, że jest wytwórcą traktorów i nie wiedział nic o samochodach sportowych.
Ferruccio Lamborghini wybrał logo byka dla Lamborghini, ponieważ jego znakiem słońca był Byk. Także i te samochody są nazwane po walkach byków, takich jak Miura, Diablo, Gallardo i Murcielago. Lamborghini zapewnia dwa Gallardos włoskiej policji państwowej, która używa samochodów do dostarczania przeszczepów narządów pacjentom.
Lamborghini Gallardo - sukces sprzedażowy Włochów
W ciągu 50 lat istnienia Lamborghini zbudował około 30 000 samochodów. Z tych 30 000 samochodów prawie połowa z nich, to Gallardo.
Między początkiem istnienia firmy w 1963 i 2003 roku, tuż przed wkroczeniem Gallardo na scenę, Lambo produkowało średnio około 250 samochodów rocznie. W latach 2003-2013 liczba ta wzrosła do 2000 samochodów rocznie.
W sumie 14 022 egzemplarzy Gallardo znalazło domy na całym świecie. Można je równiez zobaczyć na naszych imprezach https://devil-cars.pl/kalendarz-imprez :) A teraz, po ogromnym dziesięcioletnim biegu produkcji, Lamborghini nazwał je swoim najbardziej udanym modelem w historii. Chociaż nawet po tych sukcesach nie mógł spokojnie sie wyspać, a to dlatego, że Gallardo został zastąpiony przez nowy Huracan :)
Ostatecznie nowy "poziom wejścia" Lamborghini został zaprezentowany publicznie, długo oczekiwany Lamborghini Gallardo został wprowadzony podczas edycji Geneva Auto Show w 2003 roku, przyciągając wiele uwagi i reakcji.
Stylistyka Lamborghini Gallardo
Stylistyka tego nowego modelu Lamborghini była bardzo odświeżająca, nieco kanciasta i dziwnie ukształtowana w niektórych miejscach. Używając dość długiego rozstawu osi i krótkiego zwisu z przodu iz tyłu, początkowe wrażenie Gallardo było raczej muskularne i dynamiczne, zachowując "kompaktowy" wygląd.Lusterka boczne "pochylone do przodu" sprawiają wrażenie ruchu, nawet w stanie spoczynku, patrząc na Gallardo z boku, podczas gdy tylne światła, które przyjmują konstrukcję górnych wlotów powietrza i ciągną je w kierunku tyłu, zostały zamontowane na obrzeżach regulowanego tylnego skrzydła. Według niektórych źródeł projekt nowego Gallardo został zainspirowany współczesnymi myśliwcami.Front Gallardo pozostał dość podobny do Murcielago, "wielkiego brata" do tego nowego modelu, z tym samym podstawowym kształtem wlotów powietrza w masywnej kombinacji zderzaka / spojlera prowadzącej w kierunku dwóch grzejników wodnych i chłodnicy oleju.
Reflektory były ostre jak brzytwa, a gdy widziano je z boku, najbardziej przyciągającymi wzrok przedmiotami były wloty powietrza i specjalny sposób montażu lusterek zewnętrznych. Gallardo ma duże boczne wloty, które zaczynają się na drzwiach i głęboko wcinają się w nadwozie, aby umożliwić dopływ świeżego powietrza do przedziału silnikowego, dodatkowe wloty zamontowane na szerokich barkach powinny pomóc w utrzymaniu wystarczającego chłodzenia silnika V10, przy okazji ten silnik może być zamontowany pod opcjonalną, przezroczystą pokrywą, dzięki czemu osoby patrzące na Lamborghini mogą również podziwiać nowe dzieło sztuki, które służy do popychania tego samochodu do maksymalnej prędkości 309 km/h.
Korzystając z suchego systemu smarowania miski, silnik można zamontować bardzo nisko w podwoziu, rzeczywisty środek ciężkości Gallardo znajduje się zaledwie 46 cm od podłoża, z czterema zaworami na cylinder, podwójnymi kolektorami dolotowymi, zmienną regulacją. Zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wydechowych, nowy silnik wypompował 500 Ghp przy 7800 obr./min, z momentem obrotowym 510 Nm przy 4500 obr./min, z czego 80 procent było już dostępne przy zaledwie 1500 obr / min, gwarantując wrażenia z jazdy.
Ciekawostką jest, że cała aluminiowa rama przestrzenna lub tak zwany "korpus w bieli" Gallardo, zbudowany w Neckarsulm, waży tylko około 250 kg, całkowicie wykończony.
Drzwi tego Lamborghini otwierają się w tradycyjny sposób, imponujące drzwi wahadłowe w górę pozostają zarezerwowane dla dużego modelu napędzanego V12, inny sposób odróżnienia Gallardo od Murcielago, ale tak jak na tym drugim, Gallardo ma zamontowane tylne skrzydło, które zmienia swój kąt w zależności od prędkości samochodu, przy 130 km/h przesuwa się w pozycję górną, powodując prawie zerową siłę skierowaną ku górze przy dużych prędkościach, natomiast poniżej 80 km/h powróciłby do oryginalnego stanu równego z resztą samochodu.
Luksusowe wnętrze i doskonałe wykończenie
Wnętrze Gallardo oznacza również biznes, bardzo funkcjonalny i wykończony w najlepszych materiałach, opcjonalny E-gear pozbywa się dźwigni zmiany biegów na centralnej konsoli i dodaje dwie dźwignie za kierownicą, aby sterować sekwencyjną skrzynią biegów, jeśli pozostaniesz przy standardowej skrzyni biegów, będziesz miał najnowocześniejszą sześciobiegową jednostkę na wyciągnięcie ręki, aby sterować układem napędowym VT, który będzie wysyłał około 70 procent mocy do tylnych kół w normalnych warunkach jazdy, w przypadku utraty przyczepności z tyłu, koła przednie mogą otrzymać do 50 procent z dostępnych 500 koni znajdujących się za plecami.
Gallardo zaprezentował całą kolekcję poduszek powietrznych, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera była modelami "dwustopniowymi", a poduszki powietrzne zamontowane w fotelach chroniły zarówno ciało, jak i głowę siedzącego wewnątrz tego super samochodu. Nowe Lamborghini były wyposażone doskonałej jakości sprzętem stereo i klimatyzacją, a system nawigacji DVD z dużym ekranem był dostępny jako opcja.
Kierownica jest regulowana w celu uzyskania zasięgu i wysokości, a skórzane fotele są regulowane elektrycznie we wszystkich kierunkach, a znalezienie dobrej pozycji do prowadzenia nie powinno być zbyt trudne w Gallardo.Zauważ, że nowy Gallardo był pierwszym Lamborghini, który ma zostać zbudowany z masywnych 19-calowych kółek prosto z fabryki, być może stałoby się to opcją na Murcielago, który użył "tylko 18-calowych kół, gdy został wprowadzony w 2001 roku, miłym akcentem jest dostępność 19-calowych opon zimowych jako opcji, aby poprawić "codzienne użytkowanie" nowego Gallardo.
Według Wernera Mischke (prezes Automobili Lamborghini SpA), po raz pierwszy w historii Lamborghini będzie wyceniany dokładnie w tej samej kwocie w całej Europie, na 145.180 Euro (około 165 000 USD), Gallardo powinno być godnym konkurentem w Europie.
Lamborghini Gallardo jest w rzeczywistości pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który wykorzystuje nowe amortyzatory Koni FSD. Tłumienie częstotliwościowe Koni's Frequency Selective Damping to system pasywny, który pozwala na modyfikację zawieszenia w zależności od warunków drogowych, te amortyzatory są ustawione "twardo", gdy ich częstotliwość jest poniżej 7 Hz (7 ucisków i przedłużeń klapy na sekundę), podczas gdy zawór otwiera się po osiągnięciu tej częstotliwości, co daje bardziej miękkie ustawienie, aby umożliwić większy ruch kół w celu poprawy komfortu na złych drogach.
Opcjonalne "sportowe zawieszenie" tym razem nie obniża samochodu, aby uniknąć uszkodzenia już bardzo niskiego nadwozia i podwozia, ale zamiast tego zwiększa "sztywność" o 15 procent z przodu i 20 procent z tyłu.
Początkowa konfiguracja zawieszenia miała łagodnie podsterować Gallardo przy wchodzeniu w zakręt, podczas gdy podsterowność powracałaby do neutralnego podczas krzywej i pozostawała neutralna przy wychodzeniu.
Jazda na torze Lamborghini Gallardo
Podczas prowadzenia Gallardo podczas testu włoskiego w czerwcu 2003 r., Samochód miał tak gładką jazdę, że nie można go było porównać z niczym innym na dzisiejszym rynku supersamochodów, zachowując przy tym ścisłą kontrolę przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów i perfekcyjnego prowadzenia. Jazda naszym Lambo Gallardo na pewno nie będzie mniej spektakularna :) Można wypróbować je np na torze wyścigowym Poznań https://devil-cars.pl/tor/poznan-glowny
Przy planowanej produkcji prawie 1200 Gallardo każdego roku, potrzeba wielu nowych nabywców, co jest prawdopodobnie jednym z powodów, dla których obecnych 50 światowych dilerów zostanie powiększonych do 80 oficjalnych salonów sprzedaży.
Rafaello
2019-03-06